Elfy i Krasnale

Wejdź

Wróżki i Czarodzieje

Wejdź

Księżniczki i Rycerze

Wejdź
Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec 2019

Tematy, które omawiamy w marcu:

I Zwierzęta z dżungli i sawanny

Niezwykły świat zwierząt
W zoo
Zagadki od żyrafy
Olimpiada Przedszkolaków
Kontynentalne safari

II Zwierzęta naszych pól i lasów

Mieszkańcy lasu
Przegląd Filmów
Na polu
Skrzydlaci mieszkańcy lasu
Ptaki, ssaki, owady- powtórka

III Marcowa pogoda

Witaminy a przedwiośnie
W marcu jak w garncu
Wiosenne porządki
Pożegnanie zimy, powitanie wiosny
Marcowe przepisy

IV Wiosenne przebudzenie

Wiosna w ogrodzie
Szukamy wiosny
Pierwsze kwiaty w ogrodzie
Wycieczka do Szreniawy
Wiosenne symetrie

Temat tygodniowy „Pieniądze” został przeniesiony z lutego na kwiecień z uwagi na zaplanowaną na dnia 4 kwietnia 2019 roku wycieczkę do Banku.

PIOSENKI

,,Pokaż, pokaż marcu, co tam mieszasz w garncu”
E. Stadtmüller

– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,
więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni,
a wiosenka śpi.

– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!

– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Już dokoła pachnie wiosną,
a mnie w garncu kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż,
kwiecień już tuż-tuż.

,,Żartowniś marzec” K. Gownik

1.Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe
a ubrania ma od deszczu prawie całkiem mokre.
Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!
Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci wiośnie.

Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu,
taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap- deszcz.
Ciap, ciap, ciap, ciap- śnieg
Puk, puk, puk, puk- grad,
uuuuu- wiatr!
2. Wiosna wzięła się pod boki, dzieci jest jej szkoda.
Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!
Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek,
przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek!

3.Marzec skoczył hop, pod chmury i mówi do cioci:
Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.
Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci,
Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!

Wizyta w kuchni
Wizyta w kuchni

Podczas wizyty w kuchni poznaliśmy zawód kucharza oraz intendenta i… daliśmy kolejny kulinarny popis.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec 2019

I. Tydzień
ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY
1. Rodzina krokodyli
2. Żyrafa
3. Zwierzaki cudaki
4. Czarno na białym
5. Daleka wyprawa

II. Tydzień
ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
1. Gdzie mieszkają zwierzęta
2. Wiewiórka
3. Mieszkania do wynajęcia
4. Echo w lesie
5. Wiemy już dużo o zwierzętach

III. Tydzień
MARCOWA POGODA
1. W marcu jak w garncu
2. Wesoły deszczyk
3. Kolorowe parasole
4. Zabawa z wiosną
5. Marcowa pogoda

IV. Tydzień
WIOSENNE PRZEBUDZENIE
1. Oznaki wiosny
2. Przyroda wiosną
3. Kolory wiosny
4. Co słychać wiosną w gnieździe ?
5. Wiosenny ogródek

Zbiórka makulatury
Zbiórka makulatury

Po raz kolejny zapraszam do aktywnego udziału w zbiórce makulatury pod hasłem ,,Makulaturę zbieramy nasz ogród przedszkolny kwiatami ozdabiamy”. Akcja rozpoczyna się 04.03.2019 r.  i trwa do 12.04.2019r.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec 2019

Założenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Wróżek i Czarodziejów w Marcu

Ważne wydarzenia w Marcu

01.03.2019 Udział w Filharmonii Pomysłów ,,Harfowisko”
21.03.2019 Powitanie Wiosny ,,prosimy o ubranie dziecka w pastelowe kolory, mile widziane elementy stroju związane z wiosną np. kwiatki :)”
28.03.2019 Wycieczka edukacyjna do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie na warsztaty poświęcone tradycjom związanym ze świętami wielkanocnymi
29.03.2019 Udział w Filharmonii Pomysłów ,,Galeria Ustrojstw Muzycznych”

TAK PRACUJE GRUPA WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW W MARCU

Tydzień I: Zwierzęta z dżungli i sawanny
 Wzbogacanie wiadomości na temat życia dzikich zwierząt
 Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
 Rozwijanie sprawności fizycznej
 Nauka prawidłowej artykulacji głoski s
 Bogacenie zasobu słownictwa
 Rozwijanie kompetencji matematycznych
 Rozwijanie sprawności drobnych ruchów rąk

Tydzień II: Zwierzęta naszych pół i lasów
 Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich środowisk
 Rozwijanie koncentracji uwagi
 Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
 Poszerzenie wiedzy na temat ptaków
 Zdobywanie wiedzy o zwierzętach leśnych i polnych
 Rozwijanie motoryki małej
 Rozwijanie słuchu
 Nauka prawidłowej wymowy głoski p

Tydzień III: Marcowa pogoda
 Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych
 Rozwijanie sprawności manualnej
 Pobudzenie ciekawości badawczej
 Rozwijanie spostrzegawczości
 Uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych
 Nauka prawidłowej wymowy głoski k
 Poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu

Tydzień IV: Wiosenne przebudzenie
 Wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie
 Rozwijanie sprawności manualnej
 Stwarzanie warunków do kontaktów z przyrodą
 Utrwalanie nazw kolorów
 Ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania
 Nauka prawidłowej artykulacji głoski m
 Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

Realizacja modułu V projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury pt. ,,Kuferek kreatywności Małego Misia ”

Robimy śniadanie
Robimy śniadanie

Mamy wspaniałe Panie Kucharki, ale… najsmaczniejsze kanapki robimy sami.

Dzień Babci i Dziadka
Dzień Babci i Dziadka

Dzień Babci i Dziadka to szczególny dla nas dzień- wizyta ukochanych dziadków. Ilebarw straciłby świat, gdyby ich nie było?

REKRUTACJA 2019/2020

Rekrutacja do naszego przedszkola przeprowadzana będzie drogą elektroniczną. Wszystkie niezbędne informacje i dokumenty znajdziecie Państwo na stronie poświęconej rekrutacji w Mosinie www.mosina.przedszkola.vnabor.pl.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty 2019

TAK PRACUJE GRUPA WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW W LUTYM

Tydzień I: Baśnie, bajki, bajeczki
 poznawanie literatury dziecięcej
 słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
 dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek
 zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
 odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
 wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
 wskazywanie różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
 kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
 rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów
 tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami


Tydzień II: Muzyka wokół nas
 poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu
 poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
 tworzenie własnych instrumentów z dostępnych materiałów, w tym materiałów odpadowych
 rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia
 rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych
 odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
 zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
 określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok


Tydzień III: Nie jesteśmy sami w kosmosie
 przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planety, Ziemia, Księżyc
 poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
 poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu
 wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
 liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
 układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych


Tydzień IV: Warsztaty kulinarne z Małym Misiem
 prowadzenie preorientacji zawodowej – zapoznanie z zawodem kucharza/kucharki
 propagowanie zdrowego żywienia
 wdrażanie do dbania o własne zdrowie
 wspieranie samodzielności dzieci

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – luty 2019

Tydzień I: Baśnie, bajki i bajeczki.

Tydzień II: Muzyka wokół nas.

Tydzień III: Nie jesteśmy sami w kosmosie.

Tydzień IV: Pieniądze