Założenia dydaktyczno-wychowawcze maj

Ważne wydarzenia w grupie „Wróżki i Czarodzieje” w maju:

25.05.21 – Występ z okazji Dnia Mamy i Taty – nagranie video

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

Tydzień I: Moja miejscowość – Mosina

– określanie miejsca zamieszkania (wieś, miasto)
– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc
– utrwalenie adresu zamieszkania
– wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz myślenia logicznego
– doskonalenie umiejętności pracy w zespole
– rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej

Tydzień II: Majowa łąka

– poszerzanie wiedzy przyrodniczej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i programów edukacyjnych
– grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium
– rozwijanie sprawności ruchowej
– rozwijanie orientacji przestrzennej
– utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące
– rozwijanie mowy, usprawnianie narządów artykulacyjnych
– wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych

Tydzień III: W świecie zawodów

– poszerzenie wiadomości na temat zawodów wykonywanych przez różne osoby, wzbogacenie słownika czynnego
– rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie analizy i syntezy słownej
– rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
– kształtowanie postawy szacunku do pracy innych, wychowanie do wartości
– rozwijanie zdolności improwizacyjnych
– wdrażanie do reagowania na polecenia nauczyciela oraz przestrzeganie reguł dobrej zabawy
– stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii

Tydzień IV: Moi kochani rodzice

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania
– uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka
– rozwijanie pamięci odtwórczej
– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
– rozwijanie mowy oraz logicznego myślenia
– rozwijanie sprawności ruchowej
– zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

Skip to content