Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

  1. Baśnie, bajki i bajeczki
  2. Zwierzęta dżungli i sawanny
  3. Marcowa pogoda
  4. Wiosenne przebudzenia
  • Poznawanie wybranych wartości (prawdomówność), rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
  • Rozpoznawanie baśni po ilustracji lub rekwizycie.
  • Rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu.
  • Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach, układanie kompozycji z figur geometrycznych.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie prawidłowej postawy.
  • Zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów, pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.
  • Zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania, zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych żyjących w dżungli lub na sawannie.
  • Poznanie nowej piosenki, rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni.
  • Utrwalanie znajomości określeń związanych z położeniem przedmiotu w przestrzeni.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, utrwalanie pojęć: długi, krótki.
  • Prognoza pogody – utrwalanie znaczenia różnych symboli pogody.
  • Rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni.
  • Utrwalanie posiadanych wiadomości na temat pór roku, rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
  • Wiosenne prace w kąciku przyrody – wysiewanie wybranych roślin;
  • Wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów, utrwalanie wybranych kolorów.
Skip to content