Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

Założenia dydaktyczno- wychowawcze w miesiącu marcu w grupie Księżniczki i Rycerze

Ważne wydarzenia w grupie

22.03.2021 Powitanie Wiosny
24.03.2021 – Warsztaty krawieckie z p. Moniką – zapoznanie ze sposobem szycia Wielkanocnego zajączka

Tydzień I: Przedszkolny Program Edukacji Antytytoniowej ,,Czyste powietrze wokół nas”
Tydzień II: Zwierzęta z dżungli i sawanny
Tydzień III: Zwierzęta naszych pól i lasów
Tydzień IV: Wiosenne przebudzenie

Cele główne:

  • Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na  dym tytoniowy
  • Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w pomieszczeniach zadymionych lub gdy dorośli palą przy nich papierosy
  • Wykształcenie umiejętności poznawania różnych źródeł dymów
  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi
  • Utrwalenie wyglądu lwa
  • Zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym- żyrafą
  • Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów
  • Obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć
  • Rysowanie, malowanie- korzystanie z różnych materiałów i przyborów (nożyczek, pędzli itd.)
  • Poznanie zachowania się wybranych zwierząt
  • Określanie tempa poruszania się zwierząt
  • Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów
  • Obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć
  • Poznanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie
  • Poznanie właściwości fizycznych powietrza
  • Zapoznanie z pojęciem gaz
  • Przybliżanie wiadomości o życiu mrówek
  • Poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
  • Poznawanie oznak wiosny
  • Rozwijanie mowy
  • Poznawanie nazw mieszkańców łąki
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych występujących w miesiącu marcu
  • Poznawanie przyczyn ochrony roślin
  • Branie udziału w zabawach badawczych
  • Określa znaczenie wody w życiu człowieka
  • Poznawanie procesu szycia wielkanocnego zajączka z materiału
  • Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów
Skip to content