Założenia dydaktyczno-wychowawcze STYCZEŃ

Realizowane tematy w styczniu:

Tydzień I: Mijają dni, miesiące, lata

Tydzień II: Zima i zwierzęta

Tydzień III: Babcia i dziadek

Ferie: Projekt Bezpieczeństwo

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
  • odpowiadanie na zadane pytania,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchem narządów artykulacyjnych,
  • opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,
  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą- według potrzeb,
  • obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
  • zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami,
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie,
  • poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112,
  • przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia w tłumie,
  • zgłaszanie się do nauczyciela w sytuacjach trudnych dla dziecka.