Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

Ważne wydarzenia w grupie „Księżniczki i Rycerze” w marcu:

07.03.2022 – Wielkanocna sesja fotograficzna
21.03.2022 – Pierwszy Dzień Wiosny
21-30.03.2022 – Konkurs plastyczny „Witaj Wiosenko”
24.03 – 08.04.2022 – Konkurs wokalno – recytatorski „Dziecięce talenty”

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

Tydzień I: Czyste powietrze wokół nas – program przedszkolnej edukacji antytytoniowej

  • kształcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów
  • zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego
  • zwiększenie wiedzy dzieci na temat szkodliwości palenia papierosów
  • zwiększenie wrażliwości dzieci na miejsca, w których mogą być narażane na dym

Tydzień II: Zwierzęta naszych pól i lasów

  • obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)
  • poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie
  • przybliżanie wiadomości o życiu mrówek
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • doskonalenie umiejętności wokalnych

Tydzień III: Marcowa pogoda

  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia
  • poznawanie cech kuli
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania
  • obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia
  • utrwalanie nazw dni tygodnia
  • określanie znaczenia wody w życiu człowieka

Tydzień IV: Wiosenne przebudzenie

  • poznawanie oznak wiosny
  • przeliczanie w zakresie 10
  • poznawanie nazw mieszkańców łąki
  • kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym
  • poznawanie budowy motyla
  • poznawanie przyczyn ochrony roślin
  • zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny

Tydzień V: Powroty ptaków

  • poznawanie nazw ptaków powracających na wiosnę do Polski
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 za pomocą liczmanów
  • utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi
  • budzenie zainteresowania przyrodą
  • zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu
Skip to content