Założenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień

Ważne wydarzenia w grupie „Księżniczki i Rycerze” we wrześniu:

01.09.21 – „Rozpoczęcie roku przedszkolnego”
15.09.21 – „Dzień Kropki”
17.09.21 – udział w Akcji „Sprzątanie Świata”
20.09.21 – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
27.09.21 – „Dzień Pieczonego Ziemniaka”
30.09.21 – „Dzień Chłopaka”

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

Tydzień I: Ja i moje przedszkole

  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • umuzykalnianie dzieci
  • poznawanie narządów zmysłów
  • utrwalanie nazw części ciała
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych

Tydzień II: Moja grupa

  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren
  • umuzykalnianie dzieci
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania
  • poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie

Tydzień III: Moja droga do przedszkola

  • poznawanie i utrwalanie zasad ruchu drogowego
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
  • rozwijanie mowy
  • korzystanie z tablicy interaktywnej podczas nauki zasad ruchu drogowego

Tydzień IV: Idzie jesień przez … las, park

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • utrwalanie kolorów jesieni
  • rozwijanie wyobraźni
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących

Tydzień V: Idzie jesień przez ogród i sad

  • rozwijanie mowy
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej
  • poznawanie cech kwadratu
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • doskonalenie umiejętności współpracy
Skip to content