Elfy i Krasnale

Wejdź

Wróżki i Czarodzieje

Wejdź

Księżniczki i Rycerze

Wejdź
Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec 2019

I. Tydzień
ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY
1. Rodzina krokodyli
2. Żyrafa
3. Zwierzaki cudaki
4. Czarno na białym
5. Daleka wyprawa

II. Tydzień
ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
1. Gdzie mieszkają zwierzęta
2. Wiewiórka
3. Mieszkania do wynajęcia
4. Echo w lesie
5. Wiemy już dużo o zwierzętach

III. Tydzień
MARCOWA POGODA
1. W marcu jak w garncu
2. Wesoły deszczyk
3. Kolorowe parasole
4. Zabawa z wiosną
5. Marcowa pogoda

IV. Tydzień
WIOSENNE PRZEBUDZENIE
1. Oznaki wiosny
2. Przyroda wiosną
3. Kolory wiosny
4. Co słychać wiosną w gnieździe ?
5. Wiosenny ogródek

Zbiórka makulatury
Zbiórka makulatury

Po raz kolejny zapraszam do aktywnego udziału w zbiórce makulatury pod hasłem ,,Makulaturę zbieramy nasz ogród przedszkolny kwiatami ozdabiamy”. Akcja rozpoczyna się 04.03.2019 r.  i trwa do 12.04.2019r.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec 2019

Założenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Wróżek i Czarodziejów w Marcu

Ważne wydarzenia w Marcu

01.03.2019 Udział w Filharmonii Pomysłów ,,Harfowisko”
21.03.2019 Powitanie Wiosny ,,prosimy o ubranie dziecka w pastelowe kolory, mile widziane elementy stroju związane z wiosną np. kwiatki :)”
28.03.2019 Wycieczka edukacyjna do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie na warsztaty poświęcone tradycjom związanym ze świętami wielkanocnymi
29.03.2019 Udział w Filharmonii Pomysłów ,,Galeria Ustrojstw Muzycznych”

TAK PRACUJE GRUPA WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW W MARCU

Tydzień I: Zwierzęta z dżungli i sawanny
 Wzbogacanie wiadomości na temat życia dzikich zwierząt
 Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
 Rozwijanie sprawności fizycznej
 Nauka prawidłowej artykulacji głoski s
 Bogacenie zasobu słownictwa
 Rozwijanie kompetencji matematycznych
 Rozwijanie sprawności drobnych ruchów rąk

Tydzień II: Zwierzęta naszych pół i lasów
 Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich środowisk
 Rozwijanie koncentracji uwagi
 Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
 Poszerzenie wiedzy na temat ptaków
 Zdobywanie wiedzy o zwierzętach leśnych i polnych
 Rozwijanie motoryki małej
 Rozwijanie słuchu
 Nauka prawidłowej wymowy głoski p

Tydzień III: Marcowa pogoda
 Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych
 Rozwijanie sprawności manualnej
 Pobudzenie ciekawości badawczej
 Rozwijanie spostrzegawczości
 Uwrażliwienie słuchu na brzmienie różnych instrumentów perkusyjnych
 Nauka prawidłowej wymowy głoski k
 Poznawanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu

Tydzień IV: Wiosenne przebudzenie
 Wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie
 Rozwijanie sprawności manualnej
 Stwarzanie warunków do kontaktów z przyrodą
 Utrwalanie nazw kolorów
 Ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania
 Nauka prawidłowej artykulacji głoski m
 Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

Realizacja modułu V projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury pt. ,,Kuferek kreatywności Małego Misia ”

REKRUTACJA 2019/2020

Rekrutacja do naszego przedszkola przeprowadzana będzie drogą elektroniczną. Wszystkie niezbędne informacje i dokumenty znajdziecie Państwo na stronie poświęconej rekrutacji w Mosinie www.mosina.przedszkola.vnabor.pl.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty 2019

TAK PRACUJE GRUPA WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW W LUTYM

Tydzień I: Baśnie, bajki, bajeczki
 poznawanie literatury dziecięcej
 słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
 dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek
 zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
 odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
 wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
 wskazywanie różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
 kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
 rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów
 tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami


Tydzień II: Muzyka wokół nas
 poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu
 poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
 tworzenie własnych instrumentów z dostępnych materiałów, w tym materiałów odpadowych
 rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia
 rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych
 odtwarzanie proponowanego rytmu (klaskanie, tupanie)
 zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
 określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok


Tydzień III: Nie jesteśmy sami w kosmosie
 przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planety, Ziemia, Księżyc
 poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
 poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu
 wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
 liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
 układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych


Tydzień IV: Warsztaty kulinarne z Małym Misiem
 prowadzenie preorientacji zawodowej – zapoznanie z zawodem kucharza/kucharki
 propagowanie zdrowego żywienia
 wdrażanie do dbania o własne zdrowie
 wspieranie samodzielności dzieci

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – luty 2019

Tydzień I: Baśnie, bajki i bajeczki.

Tydzień II: Muzyka wokół nas.

Tydzień III: Nie jesteśmy sami w kosmosie.

Tydzień IV: Pieniądze

Zaproszenie do Bajkowego Domku na zabranie z rodzicami

Dnia 5 lutego (wtorek), o godz. 17:00 w sali Maluchów, odbędzie się zebranie z rodzicami podsumowujące pracę dydaktyczno-wychowawczą w I semestrze. Serdecznie zapraszamy.

Dyrektor i Grono Pedagogiczne Przedszkola nr 4 „Bajkowy Domek”

Igrzyska Przedszkolaków
Igrzyska Przedszkolaków

Dnia 03.02.2019 Akademia Piłkarska Reissa organizuje Igrzyska Przedszkolaków w Hali OSiR w Mosinie, ul. Szkolna 1, godz. 11:00.

Obiad Wigilijny- relacja
Obiad Wigilijny- relacja

Zaledwie na kilka dni przed naszą rodzinną Wigilią 19.12.2018 r. spotkaliśmy się w ,,Bajkowym Domku” , by wspólnie z kolegami, koleżankami i naszymi paniami podzielić się opłatkiem, złożyć sobie świąteczne życzenia oraz spróbować pyszności przygotowanych przez panie z kuchni.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze styczeń 2019

Tydzień I: Mijają dni, miesiące, lata

Tydzień II: Zima i zwierzęta

Tydzień III: Ferie zimowe

Tydzień IV: Ferie zimowe

Tydzień V: Babcia i Dziadek

Realizacja projektu edukacyjnego: „Czyste powietrze”