Elfy i Krasnale

Witamy na stronie Elfów i Krasnali
Założenia dydaktyczno-wychowawcze kwiecień

Tak pracuje grupa Elfów i Krasnali w kwietniu

Ważne wydarzenia w grupie:

2.04.2021  Koncert online Szarpidruty Klub Małego Muzyka
19.04.-28.04.2021- Konkurs ekologiczny ,,Jak być Eko- czyli co mogę zrobić by dbać o ziemię”
22.04.2021 – Dzień Ziemi – sadzenie drzewa w ogrodzie przedszkolnym 

Tydzień I: Edukacja zdalna- realizacja tematu Święta Wielkanocne
Tydzień II: Edukacja zdalna – realizacja tematu Powroty ptaków
Tydzień III: Edukacja zdalna – realizacja tematu Wiosna na wsi
Tydzień IV: Projekt Ekokulturalne przedszkole
Tydzień V: Polska to moja ojczyzna

Cele główne:

  • Poznanie zwyczajów wielkanocnych
  • Poznanie różnych pisanek
  • Zapoznanie z ciekawostkami na temat jajka
  • Budzenie zainteresowaniem eksperymentami
  • Poznanie nazw ptaków powracających wiosną
  • Poznanie zwierząt z wiejskiego podwórka
  • Poznanie produktów otrzymanych od zwierząt z wiejskiego podwórka
  • Kształtowanie postaw proekologicznych
  • Zakładanie uprawy cebuli
  • Wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin, ptaków i zwierząt
  • Zachęcanie do dbania o swoje najbliższe środowisko
  • Wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę
  • Rozwijanie umiejętności współpracy z kolegami i koleżankami, pracy grupowej
  • Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów
  • Kształtowanie tożsamości narodowej
  • Zapoznanie z wyglądem mapy Polski
  • Utrwalenie symboli narodowych: godła, flagi, hymnu
  • Zapoznanie z legendą „Wars i Sawa”
Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

Tak pracuje grupa „Elfów i krasnali” w marcu

Ważne wydarzenia w grupie

16.03.2021 – Pasowanie na przedszkolaka
22.03.2021 – Powitanie wiosny
31.03.2021 – Śniadanie wielkanocne, szukanie zajączka

Tydzień I: Zwierzęta z dżungli i sawanny
Tydzień II: Zwierzęta naszych pól i lasów
Tydzień III: Marcowa pogoda
Tydzień IV: Wiosenne przebudzenie

Cele główne:

  • poznanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych
  • wzbogacanie wiadomości na temat krokodyli, żyraf
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt leśnych
  • wzbogacanie wiadomości na temat pogody i zjawisk atmosferycznych
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • poznanie oznak nadchodzącej wiosny
  • poznanie i kultywowanie zwyczajów oraz obrzędów ludowych (obrzęd topienia marzanny)
  • rozwijanie umiejętności szeregowania
  • rozwijanie kompetencji matematycznych – utrwalenie pojęć: duży-mały
  • kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty

Tak pracuje grupa „Elfów i krasnali” w lutym

Tydzień I: Muzyka wokół nas
Tydzień II: Poznajemy zawody
Tydzień III: Baśnie, bajki, bajeczki
Tydzień IV: Poznajemy kosmos

Cele główne:

  • rozwijanie poczucia rytmu i wyobraźni muzycznej
  • zapoznanie z instrumentami: grzechotka, kołatka, bębenek, trójkąt, tamburyn
  • tworzenie własnych instrumentów z dostępnych materiałów, w tym materiałów odpadowych
  • próby akompaniamentu do piosenek na wykonanych instrumentach
  • rozpoznawanie i naśladowanie różnych odgłosów, np. wybranych zwierząt, pojazdów
  • poznanie różnego typu zawodów
  • zapoznanie z korzyściami i zagrożeniami  związanymi  z Internetem w ramach obchodów ,,Dnia Bezpiecznego Internetu”
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych
  • poznawanie literatury dziecięcej
  • poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, słuchanie ciekawostek na ich temat
  • poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma
  • kształtowanie umiejętności matematycznych (segregowanie, układanie do pary)

 

 

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze styczeń

Tak pracuje grupa „Elfów i krasnali” w styczniu

Ważne wydarzenia w grupie:

4.01.- 15.02  Ferie zimowe (Przedszkole pełni dyżur)
27.01.2021   Przygotowanie nagrania z okazji Dnia Babci i Dziadka (prosimy o odświętny strój dla dzieci)
04.02.2021   Balik karnawałowy (prosimy o przebranie dla dziecka)

Tydzień I:   (Ferie zimowe) „Zimowe zadania bez nudy”- projekt edukacyjny z elementami metody Kodowanie na dywanie na podstawie propozycji o tym samym tytule wg Anny Świć cz. I
Tydzień II:  (Ferie zimowe) „Zimowe zadania bez nudy”- projekt edukacyjny z elementami metody Kodowanie na dywanie na podstawie propozycji o tym samym tytule wg Anny Świć cz. II
Tydzień III:   Babcia i dziadek
Tydzień IV:   Mijają dni, miesiące, lata…

  • Rozwijanie umiejętności rozkodowywania informacji
  • Rozwijanie więzi z rodziną
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5, z zastosowaniem liczebników głównych
  • Kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych
  • Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka (śpiew piosenek, recytacja wierszy oraz taniec).
  • Przygotowywanie upominków dla babć i dziadków
  • Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy
  • Nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc
  • Dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień

Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” w grudniu

Ważne wydarzenia w grupie

04.12.2020  Mikołaj w grupie
18.12.2020  Wigilia i Gwiazdor w przedszkolu

Tydzień I: Zwierzęta przygotowują się do zimy
Tydzień II: Idzie zima ze śniegiem
Tydzień III-IV: Idą święta

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poznanie zwyczaju wróżb andrzejkowych
  • poznawanie sposobów pomagania ptakom
  • poznawanie wyglądu wybranych ptaków
  • rozwijanie motoryki małej
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.)
  • rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
  • wzbogacenie wiedzy o Świętach Bożego Narodzenia
  • rozwijanie koncentracji uwagi
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
Założenia dydaktyczno-wychowawcze listopad

Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” w listopadzie

Ważne wydarzenia w grupie

25.11.2020  Dzień Pluszowego Misia
30.11.2020  Wróżby andrzejkowe

Tydzień I: Polska moja ojczyzna
Tydzień II: Mój dom
Tydzień III: Moje prawa i obowiązki
Tydzień IV: Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • kształtowanie polskiej tożsamości,
  • zapoznanie z symbolami narodowymi: flaga, godło, hymn,
  • zapoznanie z nazwą miejscowości,
  • rozwijanie intuicji geometrycznej,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt hodowanych w domu,
  • poznawanie wybranych urządzeń elektrycznych dostępnych w domu,
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  • kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków,
  • poznawanie praw i obowiązków dziecka,
  • przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania,
  • rozwijanie postawy prozdrowotnej.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze październik

Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” w październiku

Tydzień I: Idzie jesień… do zwierząt
Tydzień II: Idzie jesień… z deszczem
Tydzień III: Co z czego otrzymujemy
Tydzień IV: Moja rodzina

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy,
  • poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt leśnych,
  • ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie ,
  • poznawanie roli wody w przyrodzie,
  • pobudzenie ciekawości badawczej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
  • utrwalanie pojęć: duży, mały,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • zapoznanie ze sposobem pieczenia chleba,
  • zapoznanie z zawodem piekarza,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych przez malowanie na mące,
  • przełamywanie oporów przed spróbowaniem nowych produktów spożywczych,
  • wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • poznanie instrumentu perkusyjnego- kołatki.

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień

Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” we wrześniu

Ważne wydarzenia w grupie

01.09.2020  Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego
18.09.2020  Udział w akcji ,,Sprzątanie Świata”
21.09.2020  Dzień Przedszkolaka
30.09.2020  Dzień Chłopca

Tydzień I: To jestem ja
Tydzień II: Moja grupa
Tydzień III: Moja droga do przedszkola
Tydzień IV: Idzie jesień… przez las, park 
Tydzień V: Idzie jesień… przez ogród i sad

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • budowanie pozytywnych relacji w grupie,
  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych,
  • wdrażanie do współdziałania w grupie,
  • kształtowanie świadomości bezpiecznego zachowania się podczas zabawy,
  • rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego wśród innych znaczków,
  • nazywanie przedmiotów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.) i ich kolorów,
  • porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność,
  • kształtowanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni,
  • zapoznanie się z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
  • zaznajomienie z numerami alarmowymi 997, 998, 999 i 112,
  • wzbogacanie słownika czynnego ,
  • rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni,
  • układanie ciągu przedmiotów (roślin) w szeregi rytmiczne,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw,
  • uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3,
  • poznawanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

Realizowane tematy w marcu:

  1. W krainie higieny – czystość rąk
  2. Zmisiowany dzień matematyki – realizacja projektu
  3. Zamknięcie placówki – internetowe inspiracje do zabaw z dziećmi w domu
  4. Edukacja zdalna – realizacja projektu edukacyjnego „Domowe wyzwania Bazgrołków, czyli rodzinny projekt działań edukacyjnych”

Założenia dydaktyczno – wychowawcze:

– kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno – zdrowotnych
– zapoznanie z różnymi preparatami do mycia rąk
– utrwalenie kolejności etapów mycia rąk
– wykonanie eksperymentu „Mydło lubi kiedy woda jest gorąca”
– doskonalenie spostrzegawczości podczas zabawy „Detektyw Łapson na tropie”
– pogłębienie wiedzy na tematy ekologiczne „Dlaczego trzeba oszczędzać wodę?”
– doskonalenie umiejętności matematycznych podczas zabaw
– rozwijanie logicznego myślenia
– doskonalenie sprawności ruchowej
– „Wiem jak zachować się w teatrze” – nabywanie kultury osobistej w obcowaniu ze sztuką
– kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się z dorosłymi i innymi dziećmi (rodzeństwo), zgodnego funkcjonowania w zabawie i sytuacjach zadaniowych

WAŻNE WYDARZENIA W NASZEJ GRUPIE:

10.03.03 – Teatr cieni „Latarenka” przedstawienie pt.: „Wesoła chatynka”

 

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty

Realizowane tematy w lutym:

Tydzień I: Projekt Bezpieczeństwo (ferie   zimowe- grupy łączone)

Tydzień II: Baśnie, bajki, bajeczki

Tydzień III: Muzyka wokół nas

Tydzień IV: Nie jesteśmy sami w kosmosie

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
  • układanie kompozycji z figur geometrycznych,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
  • zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów,
  • pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej,
  • odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych,
  • rozwijanie spostrzegawczości: wzrokowej i słuchowej,
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów i usłyszanych dźwięków z wymienieniem liczebników głównych w zakresie 4; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
  • dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,
  • rozwijanie postawy badawczej,
  • zaznajomienie ze środkami transportu,

 

 

 

Skip to content