Elfy i Krasnale

Witamy na stronie Elfów i Krasnali
Założenia dydaktyczno-wychowawcze – październik

Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy Maluchów „Elfy i Krasnale” na październik

Idzie jesień… przez ogród i sad
Idzie jesień… do zwierząt
Co z czego otrzymujemy
Idzie jesień… z deszczem
Mały Miś uczy samodzielności

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – wrzesień

Realizowane tematy w miesiącu wrześniu:

  1. Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas!
  2. Elfy i Krasnale bawią się wspaniale!
  3. Stop! Uwaga! Niebezpiecznie zasad naucz się koniecznie!
  4. Zawitała do nas Pani Jesień

 

Założenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • poznawanie i zapamiętywanie imion koleżanek i kolegów z grupy
  • zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpiecznego zachowania się na placu zabaw i w sali przedszkolnej oraz z KODEKSEM PRZEDSZKOLAKA
  • doskonalenie umiejętności samoobsługowych podczas czynności higienicznych (mycie rąk)
  • dobieranie się w pary
  • nauka kulturalnego zachowania przy stole podczas wspólnego spożywania posiłków
  • zapoznanie się z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
  • poznanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
  • poznanie i nazywanie „darów jesieni”
  • doskonalenie umiejętności społecznych, wyjaśnienie zasad zgodnej zabawy

 

WAŻNE WYDARZENIA W NASZEJ GRUPIE:

02.09.19 – Rozpoczęcie roku przedszkolnego

20.09.19 – Dzień Przedszkolaka

23.09.19 – Sprzątanie świata

09.2019 – Realizacja projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – moduł „Czytające przedszkolaki”

 

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec 2019

I. Tydzień
ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY
1. Rodzina krokodyli
2. Żyrafa
3. Zwierzaki cudaki
4. Czarno na białym
5. Daleka wyprawa

II. Tydzień
ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
1. Gdzie mieszkają zwierzęta
2. Wiewiórka
3. Mieszkania do wynajęcia
4. Echo w lesie
5. Wiemy już dużo o zwierzętach

III. Tydzień
MARCOWA POGODA
1. W marcu jak w garncu
2. Wesoły deszczyk
3. Kolorowe parasole
4. Zabawa z wiosną
5. Marcowa pogoda

IV. Tydzień
WIOSENNE PRZEBUDZENIE
1. Oznaki wiosny
2. Przyroda wiosną
3. Kolory wiosny
4. Co słychać wiosną w gnieździe ?
5. Wiosenny ogródek

Założenia dydaktyczno-wychowawcze listopad 2018

Tydzień 1. 100 – Lecie Odzyskania Niepodległości.
1. Mój dom jest biało – czerwony.
2. Polska – Moja Ojczyzna.
3. Moja pocztówka z Polski.
4. Warszawa – Nasza Stolica Polski.
5. 11 Listopad.

Tydzień 2. Mój dom.
1. 12 listopad – dzień wolny.
2. Moja rodzina i ja.
3. W rodzinie pomagamy sobie wzajemnie.
4. Pies – przyjaciel domu.
5. Moje mieszkanie.

Tydzień 3. Moje prawa i obowiązki.
1. Mam prawa i obowiązki.
2. Lubię pomagać.
3. Robimy porządki.
4. Ilustrujemy nasze porządki.
5. Dzień Pluszowego Misia.

Tydzień 4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.
1. Bezpiecznie na rowerze.
2. W zdrowym ciele zdrowy duch.
3. Ćwiczymy na zdrowie.
4. Mydło wszystko umyje.
5. Wiem jak dbać o swoje zdrowie.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze październik 2018

Ważne wydarzenia w grupie „Elfy i Krasnale” w październiku:

– 01.10. 2018 – Bal Jubileuszowy z okazji 30 –lecia przedszkola.
– 02. 10. 2018 – Teatrzyk „Legenda o Kraku i Smoku Wawelskim”
– 12. 10. 2018 – Pasowanie na przedszkolaka
– 19.10. 2018 – Koncert „Filharmonii Pomysłów
– 25.10.2018 – Fotograf w przedszkolu

Założenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień 2018

Tydzień 1 – TO JESTEM JA

1. Witamy w naszym przedszkolu.
2. Wesoła zabawa.
3. Moja ulubiona zabawka.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze czerwiec 2018

WAŻNE WYDARZENIA W CZERWCU

07.06.2018r. – Uroczystość nadania imienia placówce oraz Dzień Rodziny

10.00- część oficjalna z zaproszonymi gośćmi
15.00- występy z udziałem rodziców

Założenia dydaktyczno-wychowawcze maj 2018

WYDARZENIA W GRUPIE MALUCHÓW W MAJU

10.05.2018 – Udział w Filharmonii Pomysłów „Chuch Świstodmuchowski”.

22.05.2018 – Przegląd Twórczości Artystycznej.

27.05.2018 – Bieg „Elegant na 5” w ramach Dni Rzeczypospolitej Mosińskiej.

 

TAK  PRACUJE  GRUPA  MALUCHÓW  W  MAJU

 Tydzień I: W dniach (30.04, 2.05, 4.05) Przedszkole pełni dyżur

Tydzień II: W świecie teatru

  • poznanie zawodu aktora
  • wcielanie się w postać aktora grającego różne role
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi i zwierząt grających w sztuce teatralnej

Tydzień III: Muzyka jest wszędzie

  • słuchanie i śpiewnie piosenek
  • wyrażanie muzyki ru­chem
  • uczestniczenie w za­bawach rytmicznych, ruchowych
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utwo­ru o dużym zróżnico­waniu
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce

Tydzień IV: Święto rodziców

  • podawanie informa­cji: jak mają na imię mama, tata
  • dzielenie się informa­cjami na temat waż­nych wydarzeń z życia rodziny

Tydzień V: Łąka wiosną

  • oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwa­gi na zawarte w nich piękno
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwo­ju zwierząt
  • dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obser­wacji
  • określanie znaczenia barwy ochronnej w ży­ciu zwierząt
Maluchy zwiedzają Mosinę
Maluchy zwiedzają Mosinę

W tygodniu poprzedzającym wydarzenia związane z ważnymi świętami majowymi obchodzonymi w naszym kraju i na terenie miasta najmłodsza grupa przedszkolaków poznała symbole narodowe, obejrzała film edukacyjny „Polak Mały”, z którego dowiedziała się: Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują czerwień i biel? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią?, a także zwiedziła najbliższą okolicę.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze kwiecień 2018

WYDARZENIA W GRUPIE MALUCHÓW W KWIETNIU

13.04.2018 – Udział w Filharmonii Pomysłów „Dyl Smykosmyczkowski”.
17.04.2018 – Warsztaty z malowania tkaniny prowadzone przez firmę Art Zagroda.
20.04.2018 – Święto Ziemi – sadzenie roślin w ogrodzie przedszkolnym.

TAK PRACUJE GRUPA MALUCHÓW W KWIETNIU

Tydzień I: Nadeszła wiosna

  • poznanie zwiastunów wiosny np., kwitnienie wierzby, leszczyny, pojawienie się paków na drzewach, krzewach
  • zakładanie w sali zielonego ogródka, poznanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin

Tydzień II: Wiosna na wsi

  • poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi
  • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania
  • wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi

Tydzień III: Ochrona przyrody

  • poznanie sposobów ochrony przyrody
    – nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew
    – niedeptania trawników, klombów z kwiatami
    – wyrzucanie śmieci do kosza
    – segregowanie śmieci do odpowiednich pojemników

Tydzień IV: Polska, mój dom

  • określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś)
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu
  • poznawanie ważnych miejsc w swojej miejscowości