Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” w grudniu
Ważne wydarzenia w grupie
04.12.2020 Mikołaj w grupie
18.12.2020 Wigilia i Gwiazdor w przedszkolu
Tydzień I: Zwierzęta przygotowują się do zimy
Tydzień II: Idzie zima ze śniegiem
Tydzień III-IV: Idą święta
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poznanie zwyczaju wróżb andrzejkowych
- poznawanie sposobów pomagania ptakom
- poznawanie wyglądu wybranych ptaków
- rozwijanie motoryki małej
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola
- poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.)
- rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek)
- wzbogacenie wiedzy o Świętach Bożego Narodzenia
- rozwijanie koncentracji uwagi
- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
Category: Elfy i Krasnale
Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” w listopadzie
Ważne wydarzenia w grupie
25.11.2020 Dzień Pluszowego Misia
30.11.2020 Wróżby andrzejkowe
Tydzień I: Polska moja ojczyzna
Tydzień II: Mój dom
Tydzień III: Moje prawa i obowiązki
Tydzień IV: Moje zdrowie i bezpieczeństwo
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- kształtowanie polskiej tożsamości,
- zapoznanie z symbolami narodowymi: flaga, godło, hymn,
- zapoznanie z nazwą miejscowości,
- rozwijanie intuicji geometrycznej,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt hodowanych w domu,
- poznawanie wybranych urządzeń elektrycznych dostępnych w domu,
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
- kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków,
- poznawanie praw i obowiązków dziecka,
- przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności szeregowania,
- rozwijanie postawy prozdrowotnej.
Category: Elfy i Krasnale
Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” w październiku
Tydzień I: Idzie jesień… do zwierząt
Tydzień II: Idzie jesień… z deszczem
Tydzień III: Co z czego otrzymujemy
Tydzień IV: Moja rodzina
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy,
- poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt leśnych,
- ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie ,
- poznawanie roli wody w przyrodzie,
- pobudzenie ciekawości badawczej,
- rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
- utrwalanie pojęć: duży, mały,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- zapoznanie ze sposobem pieczenia chleba,
- zapoznanie z zawodem piekarza,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych przez malowanie na mące,
- przełamywanie oporów przed spróbowaniem nowych produktów spożywczych,
- wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- poznanie instrumentu perkusyjnego- kołatki.
Category: Elfy i Krasnale
Tak pracuje grupa „Elfów i Krasnali” we wrześniu
Ważne wydarzenia w grupie
01.09.2020 Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego
18.09.2020 Udział w akcji ,,Sprzątanie Świata”
21.09.2020 Dzień Przedszkolaka
30.09.2020 Dzień Chłopca
Tydzień I: To jestem ja
Tydzień II: Moja grupa
Tydzień III: Moja droga do przedszkola
Tydzień IV: Idzie jesień… przez las, park
Tydzień V: Idzie jesień… przez ogród i sad
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- budowanie pozytywnych relacji w grupie,
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych,
- wdrażanie do współdziałania w grupie,
- kształtowanie świadomości bezpiecznego zachowania się podczas zabawy,
- rozpoznawanie swojego znaczka rozpoznawczego wśród innych znaczków,
- nazywanie przedmiotów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.) i ich kolorów,
- porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność,
- kształtowanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni,
- zapoznanie się z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
- zaznajomienie z numerami alarmowymi 997, 998, 999 i 112,
- wzbogacanie słownika czynnego ,
- rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni,
- układanie ciągu przedmiotów (roślin) w szeregi rytmiczne,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw,
- uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3,
- poznawanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw.
Category: Elfy i Krasnale
Realizowane tematy w marcu:
- W krainie higieny – czystość rąk
- Zmisiowany dzień matematyki – realizacja projektu
- Zamknięcie placówki – internetowe inspiracje do zabaw z dziećmi w domu
- Edukacja zdalna – realizacja projektu edukacyjnego „Domowe wyzwania Bazgrołków, czyli rodzinny projekt działań edukacyjnych”
Założenia dydaktyczno – wychowawcze:
– kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno – zdrowotnych
– zapoznanie z różnymi preparatami do mycia rąk
– utrwalenie kolejności etapów mycia rąk
– wykonanie eksperymentu „Mydło lubi kiedy woda jest gorąca”
– doskonalenie spostrzegawczości podczas zabawy „Detektyw Łapson na tropie”
– pogłębienie wiedzy na tematy ekologiczne „Dlaczego trzeba oszczędzać wodę?”
– doskonalenie umiejętności matematycznych podczas zabaw
– rozwijanie logicznego myślenia
– doskonalenie sprawności ruchowej
– „Wiem jak zachować się w teatrze” – nabywanie kultury osobistej w obcowaniu ze sztuką
– kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się z dorosłymi i innymi dziećmi (rodzeństwo), zgodnego funkcjonowania w zabawie i sytuacjach zadaniowych
WAŻNE WYDARZENIA W NASZEJ GRUPIE:
10.03.03 – Teatr cieni „Latarenka” przedstawienie pt.: „Wesoła chatynka”
Category: Elfy i Krasnale
Realizowane tematy w lutym:
Tydzień I: Projekt Bezpieczeństwo (ferie zimowe- grupy łączone)
Tydzień II: Baśnie, bajki, bajeczki
Tydzień III: Muzyka wokół nas
Tydzień IV: Nie jesteśmy sami w kosmosie
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
- układanie kompozycji z figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
- zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów,
- pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej,
- odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych,
- rozwijanie spostrzegawczości: wzrokowej i słuchowej,
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów i usłyszanych dźwięków z wymienieniem liczebników głównych w zakresie 4; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
- dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
- rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,
- rozwijanie postawy badawczej,
- zaznajomienie ze środkami transportu,
Category: Elfy i Krasnale
Realizowane tematy w styczniu:
- Mijają dni, miesiące, lata
- Zimowy świat zwierząt
- Kocham Babcię, kocham Dziadka
- Ulubione zabawy i zabawki
Założenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie prac plastycznych
- doskonalenie umiejętności liczenia podczas zabaw matematycznych
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, podejmowanie prób wspólnych zabaw
- poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…)
- dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego. Próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
- pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok
- dzielenie się informacjami dotyczącymi rodzinnych świąt
- uczestniczenie w przedszkolnych spotkaniach (uroczystościach) z dziadkami z okazji ich święta
WAŻNE WYDARZENIA W NASZEJ GRUPIE:
10.01.20 – Filharmonia pomysłów „Spiżarnia dźwiękowa”
21.01.20 – Dzień Babci i Dziadka godz. 10.00
24.01.20 – Filharmonia Pomysłów „Baju-Bajudźwieki”
24.01.20 – Balik karnawałowy – prosimy o przebranie dzieci, tematyka ubioru karnawałowego jest dowolna
Category: Elfy i Krasnale
Realizowane tematy w grudniu:
Tydzień I: Projekt: Książka
Tydzień II: Idzie zima… ze śniegiem
Tydzień III: Idą święta
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy (niska temperatura, opady śniegu itp.),
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- rytmiczne powtarzanie rymowanek, wierszy, tekstów piosenek,
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek),
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok,
- liczenie wyodrębnianych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
- tworzenie prac plastycznych różnymi technikami,
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami (np.: Bożego Narodzenia, Wielkanocy), przejmowanych od pokoleń,
- wdrażanie do dbania o książki, właściwego obchodzenia się z nimi,
- poznawanie budowy książki (okładka, strona redakcyjna, ilustracje),
- ustalanie sposobu korzystania z książek.
Category: Elfy i Krasnale
Realizowane tematy w listopadzie:
- Rodzina – nasz największy skarb
- Mały miś i prawa dziecka – realizacja projektu
- Każdy przedszkolak to powie, że ważne jest zdrowie!
- Dzień Pluszowego Misia – realizacja projektu
Założenia dydaktyczno – wychowawcze:
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia
- wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych: słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań
- poznanie sposobów dbania o higienę osobistą
- doskonalenie samodzielności podczas czynności higienicznych
- właściwe zachowanie się przy stole – samodzielne spożywanie posiłków, prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem
- stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych
- rozwijanie małej motoryki podczas wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych (doskonalenie sprawności dłoni)
- dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób
- przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie, zgodna zabawa
- skupianie uwagi, dzielenie się swoimi przeżyciami
- porównywanie przedmiotów, klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np.: klocki do klocków)
WAŻNE WYDARZENIA W NASZEJ GRUPIE:
08.11.2019 – Przedstawienie o tematyce patriotycznej „Dotyk Niepodległości”
15.11.2019 – Fotograf w przedszkolu
22.11.2019 – Filharmonia Pomysłów pt. „Zakamarki Sonostworków”
25.11.2019 – Światowy Dzień Pluszowego Misia. Bardzo prosimy, aby w tym dniu dzieci przyniosły do przedszkola swojego ulubionego misia (maskotkę)
Category: Elfy i Krasnale
Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy Maluchów „Elfy i Krasnale” na październik
Idzie jesień… przez ogród i sad
Idzie jesień… do zwierząt
Co z czego otrzymujemy
Idzie jesień… z deszczem
Mały Miś uczy samodzielności
Category: Elfy i Krasnale