- Baśnie, bajki i bajeczki
- Zwierzęta dżungli i sawanny
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenia
- Poznawanie wybranych wartości (prawdomówność), rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
- Rozpoznawanie baśni po ilustracji lub rekwizycie.
- Rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu.
- Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach, układanie kompozycji z figur geometrycznych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie prawidłowej postawy.
- Zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów, pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.
- Zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania, zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych żyjących w dżungli lub na sawannie.
- Poznanie nowej piosenki, rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni.
- Utrwalanie znajomości określeń związanych z położeniem przedmiotu w przestrzeni.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, utrwalanie pojęć: długi, krótki.
- Prognoza pogody – utrwalanie znaczenia różnych symboli pogody.
- Rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni.
- Utrwalanie posiadanych wiadomości na temat pór roku, rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
- Wiosenne prace w kąciku przyrody – wysiewanie wybranych roślin;
- Wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów, utrwalanie wybranych kolorów.
Category: Wróżki i Czarodzieje
Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na styczeń
I. (Ferie zimowe) „Zimowe zadania bez nudy”- projekt edukacyjny z elementami metody Kodowanie na dywanie na podstawie propozycji o tym samym tytule wg Anny Świć cz. I
II. (Ferie zimowe) „Zimowe zadania bez nudy”- projekt edukacyjny z elementami metody Kodowanie na dywanie na podstawie propozycji o tym samym tytule wg Anny Świć cz. II
III. Moje prawa i obowiązki
IV. Babcia i Dziadek
- Rozwijanie umiejętności rozkodowywania informacji.
- Poznanie praw dziecka.
- Zwrócenie uwagi na obowiązki w przedszkolu i w domu.
- Przypomnienie „magicznych słów” i ćwiczenia w ich stosowaniu.
- Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka (śpiew piosenek, recytacja wierszy oraz taniec).
- Przygotowywanie upominków dla babć i dziadków.
- Ćwiczenia w nazywaniu pór roku i podawaniu ich cech charakterystycznych.
- Wymieniania imion babć i dziadków.
- Podejmowanie prób malowania portretu.
- Ćwiczenia w przeliczaniu.
- Wykonywanie zabaw buzi i języka.
Category: Wróżki i Czarodzieje
Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na listopad
W tym miesiącu na powrót rozpoczniemy spotykania z Małym Misiem
- Moja rodzina
- Mój dom. Moja Polska.
- Projekt „Czyściochowe Przedszkole- kontynuacja
- Światowy Dzień Pluszowego Misia
- Poznanie symboli narodowych;
- Poznanie tańca ludowego;
- Zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie domów;
- Stosowanie pojęcia: na, nad, pod, przed;
- Doskonalenie umiejętności przeliczania;
- Wypowiadanie się na temat własnego domu i pokoju;
- Utrwalanie podstawowych zasad higieny, zwracanie uwagi na zdrowie i sposoby dbania o nie;
- Ćwiczenia współpracy w parach i małych grupach;
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i układania historyjek obrazkowych;
- Rozwijanie umiejętności śpiewu, ilustrowania piosenek ruchem oraz rytmicznego poruszania się;
- Profilaktyka logopedyczna- ćwiczenia ortofoniczne;
Category: Wróżki i Czarodzieje

Category: Wróżki i Czarodzieje

Category: Wróżki i Czarodzieje
Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na wrzesień
- To jestem ja
- Moja grupa
- Moja droga do przedszkola
- Idzie jesień… przez las, park
- Integracja grupy;
- Poznanie nowej sali, łazienki i szatni- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z tych pomieszczeń oraz zachowywania w nich porządku;
- Kształtowanie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł;
- Kształtowanie bezpiecznych zachowań na drodze, np.: podczas spaceru, przechodząc przez przejście dla pieszych;
- Rozpoznawanie, nazywanie darów jesieni;
- Rozbudzanie zainteresowań światem przyrody;
Category: Wróżki i Czarodzieje
Realizowane tematy w marcu:
Tydzień I: Projekt „Zawody”
Tydzień II: Projekt „Czyściochowe Przedszkole”
Tydzień III: Zamknięcie placówki- inspiracje do zabaw w domu
Tydzień IV: Edukacja na odległość- realizacja projektu „DOMOWE WYZWANIA BAZGROŁKÓW, czyli rodzinny projekt działań edukacyjnych :)”
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
- zwrócenie uwagi na wartość pracy ludzkiej,
- zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
- organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
- kształtowanie zdolności prezentowania się na forum grupy,
- przypomnienie prawidłowej techniki mycia rąk,
- powtórzenie zasad zachowania w łazience,
- kształtowanie świadomości ekologicznej,
- zapoznanie z wiedzą na temat konsekwencji zdrowotnych związanych z brudnymi rękoma,
- zgodne funkcjonuje w zabawie i sytuacjach zadaniowych,
- wzmocnienie więzów rodzinnych.
Category: Wróżki i Czarodzieje
Realizowane tematy w lutym:
Tydzień I: Projekt Bezpieczeństwo (ferie zimowe, grupy łączone),
Tydzień II: Baśnie, bajki, bajeczki,
Tydzień III: Muzyka wokół nas,
Tydzień IV: Nie jesteśmy sami w kosmosie,
Category: Wróżki i Czarodzieje
Realizowane tematy w styczniu:
Tydzień I: Mijają dni, miesiące, lata
Tydzień II: Zima i zwierzęta
Tydzień III: Babcia i dziadek
Ferie: Projekt Bezpieczeństwo
Założenia dydaktyczno-wychowawcze:
- uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
- odpowiadanie na zadane pytania,
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchem narządów artykulacyjnych,
- opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
- poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,
- pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą- według potrzeb,
- obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
- zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
- dzielenie się swoimi przeżyciami,
- zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie,
- poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112,
- przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia w tłumie,
- zgłaszanie się do nauczyciela w sytuacjach trudnych dla dziecka.
Category: Wróżki i Czarodzieje
Założenia na grudzień
Tydzień I: Jak wyglądał świat przed milionami lat.
– poznanie prehistorycznych zwierząt
– skupianie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela,
– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
– liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych,
– rozwijanie orientacji przestrzennej,
Category: Wróżki i Czarodzieje