Wróżki i Czarodzieje

Witamy na stronie Wróżek i Czarodziejów
Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

Realizowane tematy w marcu:

Tydzień I: Projekt „Zawody”

Tydzień II: Projekt „Czyściochowe Przedszkole”

Tydzień III: Zamknięcie placówki- inspiracje do zabaw w domu

Tydzień IV: Edukacja na odległość- realizacja projektu „DOMOWE WYZWANIA BAZGROŁKÓW, czyli rodzinny projekt działań edukacyjnych :)”

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
  • zwrócenie uwagi na wartość pracy ludzkiej,
  • zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
  • organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
  • kształtowanie zdolności prezentowania się na forum grupy,
  • przypomnienie prawidłowej techniki mycia rąk,
  • powtórzenie zasad zachowania w łazience,
  • kształtowanie świadomości ekologicznej,
  • zapoznanie z wiedzą na temat konsekwencji zdrowotnych związanych z brudnymi rękoma,
  • zgodne funkcjonuje w zabawie i sytuacjach zadaniowych,
  • wzmocnienie więzów rodzinnych.

 

 

 

 

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty

Realizowane tematy w lutym:

Tydzień I: Projekt Bezpieczeństwo (ferie zimowe, grupy łączone),

Tydzień II: Baśnie, bajki, bajeczki,

Tydzień III: Muzyka wokół nas,

Tydzień IV: Nie jesteśmy sami w kosmosie,

Założenia dydaktyczno-wychowawcze STYCZEŃ

Realizowane tematy w styczniu:

Tydzień I: Mijają dni, miesiące, lata

Tydzień II: Zima i zwierzęta

Tydzień III: Babcia i dziadek

Ferie: Projekt Bezpieczeństwo

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
  • odpowiadanie na zadane pytania,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchem narządów artykulacyjnych,
  • opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,
  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą- według potrzeb,
  • obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
  • zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami,
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie,
  • poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112,
  • przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia w tłumie,
  • zgłaszanie się do nauczyciela w sytuacjach trudnych dla dziecka.

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień

Założenia na grudzień 
Tydzień I: Jak wyglądał świat przed milionami lat.

– poznanie prehistorycznych zwierząt

– skupianie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela,

– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,

– liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych,

– rozwijanie  orientacji przestrzennej,

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – listopad

Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na listopad

W tym miesiącu na powrót rozpoczniemy spotykania z Małym Misiem

Okolica mojego domu
Mój dom
Moje prawa i obowiązki
Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Założenia dydaktyczno-wychowawcze październik

Założenia na październik


IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD.
1. Dzień chłopca.
2. Owoce i warzywa.
3.Witaminki z zieleninki.
4. Owocowa matematyka.
5. Sportowo i zdrowo.

IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT
1. Zwierzęta jesienią.
2. Wiewiórka w parku.
3. Jeż na jesiennym spacerze.
4. Wiewiórka robi zapasy na zimę.
5. Ćwiczenia ruchowe.

CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY
1. Pasowanie.
2. Wełniane owieczki.
3. Na mlecznej drodze.
4. Zboże i mąka.
5. Ćwiczenia ruchowe.

IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM
1. Rozmowy kropelek.
2. Kolorowe parasole.
3. Spacer na cmentarz.
4. Jesienna matematyka.
5. Ćwiczenia ruchowe.

MOJA RODZINA
1. Mama, tata, siostra, brat.
2. Mój kolorowy dom.
3. Muzyka wokół nas.
4. Moja rodzina.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – wrzesień

Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na wrzesień

To jestem ja
Moja grupa
Moja droga do przedszkola
Idzie jesień… przez las, park

Założenia dydaktyczno-wychowawcze czerwiec 2018

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE 

W GRUPIE WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW  NA MIESIĄC CZERWIEC

 

WAŻNE WYDARZENIA:

11.06.2019 godz. 14:30 – Festyn Rodzinny „Etnofestyn – o tematyce ludowej”, Dzień Mamy i Taty

19.06.2019 – Pożegnanie Przedszkola

1.07-12.07.2019 – Przedszkole pełni dyżur

TAK PRACUJE GRUPA WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW W CZERWCU:

TYDZIEŃ I: WAKACYJNE PODRÓŻE

  • poznawanie różnych rodzajów środków lokomocji i transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy, samoloty, statki
  • omawianie zasad właściwego zachowania się w środkach transportu
  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • klasyfikacja przedmiotów , kształcenie umiejętności przeliczania na konkretach
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów (kolaż)

TYDZIEŃ II: PROJEKT LAS

  • obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek
  • ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach w zakresie 5
  • wzbogacanie słownictwa o słowa związane z lasem
  • poznawanie gatunków różnych drzew,
  • kształtowanie postaw ekologicznych
  • zapoznanie z pracą leśniczego

TYDZIEŃ III: POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

  • rozwiązywanie prostych zagadek
  • powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek
  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów
  • nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.)
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
Założenia dydaktyczno-wychowawcze maj 2019

Założenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Wróżek i Czarodziejów w Maju

Ważne wydarzenia w Maju

15.05.2019 Udział przedstawiciela naszej grupy w konkursie recytatorskim pt. ,,Małe talenty” w przedszkolu w Krośnie
19.05.2019 Bieg ,,Eleganta na 5”na rynku naszego miasteczka zrealizowany z okazji obchodów Dni Rzeczypospolitej Mosińskiej
21. 05. 2019 Przegląd muzyczno- taneczny w naszym przedszkolu ,, Razem śpiewamy i tańczymy dobrze się bawimy”
29.05.2019 Wycieczka do Parku rozrywki ,,Nenufar” w Kościanie zorganizowanej z okazji Dnia Dziecka (prosimy o wygodny strój sportowy również dla dziewczynek)
31.05.2019 Udział w Filharmonii Pomysłów ,,Ulica Sonika Saksofonika”

TAK PRACUJE GRUPA WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW W MAJU

Tydzień I: Moja ojczyzna
Kształtowanie polskiej tożsamości
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Przypomnienie symboli narodowych: flagi i godła
Zapoznanie z mapą Polski
Rozwijanie słuchu muzycznego
Poznanie opowieści o warszawskiej Syrence
Utrwalanie swojego imienia, nazwiska i adresu zamieszkania
Rozwijanie sprawności drobnych ruchów rąk

Tydzień II: Łąka w maju
Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące
Rozwijanie sprawności manualnej
Rozwijanie wiedzy przyrodniczej
Rozwijanie umiejętności liczenia elementów, kodowania wyniku liczenia
Poznanie prawidłowej artykulacji głoski z
Rozwijanie wyobraźni artystycznej
Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
Rozwijanie motoryki dużej

Tydzień III: Moja miejscowość, mój region
Rozbudzenie zainteresowania najbliższą okolicą
Zapoznanie z polską muzyką klasyczną
Utrwalanie zwrotów grzecznościowych
Rozwijanie twórczego myślenia i sprawności rąk
Poznawanie czterech żywiołów
Rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników porządkowych
Rozwijanie intuicji geometrycznej
Poszerzanie doświadczeń plastycznych
Poznanie symboli miejscowości lub gminy w której mieszka dziecko

Tydzień IV: Niby tacy sami, a jednak inni
Kształtowanie postawy tolerancji
Wzbogacanie poczucia własnej wartości
Rozwijanie sprawności manualnej
Wdrażanie do kulturalnych zachowań
Rozwijanie sprawności fizycznej
Przypomnienie nazw kolorów podstawowych i pochodnych
Poznanie prawidłowej artykulacji głoski w
Uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi
Integracja rówieśników

Tydzień V: Święto rodziców
Wzbogacanie więzi uczuciowych między dziećmi i rodzicami
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Poznanie rodzin roślin i zwierząt
Rozwijanie słuchu muzycznego
Kształtowanie pozytywnych relacji w rodzinie
Przygotowanie do czytania
Poznanie zawodów rodziców
Poznanie prawidłowej artykulacji głoski t
Tworzenie klimatu bliskości i bezpieczeństwa

Realizacja modułu VI projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury pt. ,,Misiowe aktywności sportowe”

Założenia dydaktyczno-wychowawcze kwiecień

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE 

W GRUPIE WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW  NA MIESIĄC KWIECIEŃ

WAŻNE WYDARZENIA:

         16.04.2019 – Poranek Wielkanocny (prosimy o odświętny strój dla dziecka)

         17.04.2019 – Warsztaty literacko-plastyczne „Elmer, słoń w kratkę”

         24.04.2019 – Dzień Ziemi – sadzenie kwiatów w kwietnikach ogrodowych

26.04.2019 – Filharmonia pomysłów – spotkanie z muzyką „Ulicami Manueli Wiolonczeli”

         29.04.2019 – Święto Flagi

Konkurs recytatorski „Recytacja-ważna sprawa, jaka przy tym jest zabawa”

         Konkurs plastyczny „Świat jest w naszych rękach”

TAK PRACUJE GRUPA WRÓŻEK I CZARODZIEJÓW W KWIETNIU:

TYDZIEŃ I: WIOSENNE POWROTY

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd)
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

TYDZIEŃ II: WIOSNA NA WSI

  • poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych)
  • porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywanie zwierząt
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt z gospodarstwa wiejskiego
  • rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów
  • rozwijanie sprawności dłoni
  • rozwijanie mowy

TYDZIEŃ III: WIELKANOC

  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami wielkanocnymi
  • wzbudzanie zainteresowania folklorem
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • poznawanie tradycji i zwyczajów świątecznych
  • wykorzystanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach

TYDZIEŃ IV: DBAMY O PRZYRODĘ

  • wzbogacanie wiedzy o sposobach ochrony przyrody
  • wyrabianie nawyku segregowania śmieci
  • kształtowanie prawidłowej postawy wobec przyrody
  • zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie
  • rozwijanie świadomości ekologicznej
  • poszerzanie wiedzy na temat kwiatów
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie twórczego myślenia i sprawności rąk

18,19, 23.04 i 02.05 PRZEDSZKOLE PEŁNI DYŻUR

Skip to content