Wróżki i Czarodzieje

Witamy na stronie Wróżek i Czarodziejów
Założenia dydaktyczno-wychowawcze listopad

Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na listopad

W tym miesiącu na powrót rozpoczniemy spotykania z Małym Misiem

  1. Moja rodzina
  2. Mój dom. Moja Polska.
  3. Projekt „Czyściochowe Przedszkole- kontynuacja
  4. Światowy Dzień Pluszowego Misia
  • Poznanie symboli narodowych;
  • Poznanie tańca ludowego;
  • Zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie domów;
  • Stosowanie pojęcia: na, nad, pod, przed;
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania;
  • Wypowiadanie się na temat własnego domu i pokoju;
  • Utrwalanie podstawowych zasad higieny, zwracanie uwagi na zdrowie i sposoby dbania o nie;
  • Ćwiczenia współpracy w parach i małych grupach;
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i układania historyjek obrazkowych;
  • Rozwijanie umiejętności śpiewu, ilustrowania piosenek ruchem oraz rytmicznego poruszania się;
  • Profilaktyka logopedyczna- ćwiczenia ortofoniczne;
Dzień przedszkolaka
Dzień przedszkolaka
W Dniu Przedszkolaka tańcom, śpiewom i zabawom nie było końca. Nawet słońce dla nas pięknie zaświeciło, więc wykorzystaliśmy ten czas na malowanie na folii.
Akcja Sprzątanie Świata połączona z nauką segregowania śmieci
Akcja Sprzątanie Świata połączona z nauką segregowania śmieci
W tym dniu uczyliśmy się segregacji śmieci, a także uporządkowaliśmy nasz plac zabaw.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień

Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na wrzesień

  1. To jestem ja
  2. Moja grupa
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Idzie jesień… przez las, park
  • Integracja grupy;
  • Poznanie nowej sali, łazienki i szatni- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z tych pomieszczeń oraz zachowywania w nich porządku;
  • Kształtowanie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł;
  • Kształtowanie bezpiecznych zachowań na drodze, np.: podczas spaceru, przechodząc przez przejście dla pieszych;
  • Rozpoznawanie, nazywanie darów jesieni;
  • Rozbudzanie zainteresowań światem przyrody;
Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

Realizowane tematy w marcu:

Tydzień I: Projekt „Zawody”

Tydzień II: Projekt „Czyściochowe Przedszkole”

Tydzień III: Zamknięcie placówki- inspiracje do zabaw w domu

Tydzień IV: Edukacja na odległość- realizacja projektu „DOMOWE WYZWANIA BAZGROŁKÓW, czyli rodzinny projekt działań edukacyjnych :)”

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
  • zwrócenie uwagi na wartość pracy ludzkiej,
  • zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
  • organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
  • kształtowanie zdolności prezentowania się na forum grupy,
  • przypomnienie prawidłowej techniki mycia rąk,
  • powtórzenie zasad zachowania w łazience,
  • kształtowanie świadomości ekologicznej,
  • zapoznanie z wiedzą na temat konsekwencji zdrowotnych związanych z brudnymi rękoma,
  • zgodne funkcjonuje w zabawie i sytuacjach zadaniowych,
  • wzmocnienie więzów rodzinnych.

 

 

 

 

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty

Realizowane tematy w lutym:

Tydzień I: Projekt Bezpieczeństwo (ferie zimowe, grupy łączone),

Tydzień II: Baśnie, bajki, bajeczki,

Tydzień III: Muzyka wokół nas,

Tydzień IV: Nie jesteśmy sami w kosmosie,

Założenia dydaktyczno-wychowawcze STYCZEŃ

Realizowane tematy w styczniu:

Tydzień I: Mijają dni, miesiące, lata

Tydzień II: Zima i zwierzęta

Tydzień III: Babcia i dziadek

Ferie: Projekt Bezpieczeństwo

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
  • odpowiadanie na zadane pytania,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchem narządów artykulacyjnych,
  • opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku,
  • pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie ptaków zimą- według potrzeb,
  • obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
  • zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem,
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami,
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie,
  • poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112,
  • przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia w tłumie,
  • zgłaszanie się do nauczyciela w sytuacjach trudnych dla dziecka.

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień

Założenia na grudzień 
Tydzień I: Jak wyglądał świat przed milionami lat.

– poznanie prehistorycznych zwierząt

– skupianie uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela,

– odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,

– liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych,

– rozwijanie  orientacji przestrzennej,

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – listopad

Założenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wróżki i Czarodzieje” na listopad

W tym miesiącu na powrót rozpoczniemy spotykania z Małym Misiem

Okolica mojego domu
Mój dom
Moje prawa i obowiązki
Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Założenia dydaktyczno-wychowawcze październik

Założenia na październik


IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD.
1. Dzień chłopca.
2. Owoce i warzywa.
3.Witaminki z zieleninki.
4. Owocowa matematyka.
5. Sportowo i zdrowo.

IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT
1. Zwierzęta jesienią.
2. Wiewiórka w parku.
3. Jeż na jesiennym spacerze.
4. Wiewiórka robi zapasy na zimę.
5. Ćwiczenia ruchowe.

CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY
1. Pasowanie.
2. Wełniane owieczki.
3. Na mlecznej drodze.
4. Zboże i mąka.
5. Ćwiczenia ruchowe.

IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM
1. Rozmowy kropelek.
2. Kolorowe parasole.
3. Spacer na cmentarz.
4. Jesienna matematyka.
5. Ćwiczenia ruchowe.

MOJA RODZINA
1. Mama, tata, siostra, brat.
2. Mój kolorowy dom.
3. Muzyka wokół nas.
4. Moja rodzina.

Skip to content