Księżniczki i Rycerze

Witamy na stronie Księżniczek i Rycerzy
Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE  W  MIESIĄCU MARCU

WAŻNE WYDARZENIA W GRUPIE

03.03.2020 – Turniej Sportowy „On najmłodszych lat w sportowy świat”

10.03.2020 – Teatr Cienie „Latarenka” przedstawienie „Wesoła chatynka”

TAK PRACUJE GRUPA KSIĘŻNICZEK I RYCERZY  W MARCU

Cele główne:

  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi
  • Utrwalenie wyglądu lwa
  • Zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą
  • Poznawanie zachowania się wybranych zwierząt
  • Określanie tempa poruszania się zwierząt
  • Poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie
  • Zapoznanie z pojęciem gaz
  • Przybliżenie wiadomości o życiu mrówek
  • Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobyty na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów
  • Obserwowanie okazów przyrodniczych za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć
  • Rytmiczny podział słów na sylaby
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
  • Rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i  przyborów
  • Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci (takich jak: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi (rodzeństwem), zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych)
  •  Rozwijanie logicznego myślenia.

Tydzień I    Zwierzęta z dżungli i sawanny

Tydzień II   Zwierzęta naszych pól i lasów

Tydzień III Kącik inspiracji – materiały dydaktyczne do wykorzystania przez Rodziców w domu

Tydzień IV – Edukacja zdalna – realizacja projektu edukacyjnego  DOMOWE WYZWANIA BAZGROŁKÓW czyli rodzinny projekt działań edukacyjnych

Informacja dla rodziców Starszaków
Informacja dla rodziców Starszaków

Dnia 3 marca (wtorek), dzieci wezmą udział w Turnieju Sportowym. Bardzo prosimy, aby w tym dniu przygotować dla dziecka:

  • koszulkę na krótki rękaw w kolorze białym
  • krótkie spodenki w ciemnym kolorze
  • obuwie sportowe na halę

W tym dniu śniadanie o godz. 8:00

Serdecznie dziękujemy.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE  W  MIESIĄCU LUTYM

WAŻNE WYDARZENIA W GRUPIE

21.02.2020   Koncert Filharmonii Pomysłów  ,,Dziwnodźwięki ”

TAK PRACUJE GRUPA KSIĘŻNICZKI I RYCERZE  W LUTYM 

Cele główne:

  • Dostrzeganie piękna muzyki
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • Rozwijanie umiejętności liczenia
  • Próby wyrażania nastroju muzycznego barwną plamą
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  • Zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • Poznawanie zapisów cyfrowych liczb
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Korzystanie w pracy plastycznej z dwóch technik
  • Przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika
  • Rozumienie wagi pracy ludzkiej
  • Rozwijanie umiejętności planowania własnych działań
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • Wzbogacenie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości
  • Rozwijanie preorientacji zawodowej
  • Poznanie różnego typu zawodów

Tydzień I    Projekt ,,Bezpieczeństwo zimą”  II tydzień ferii zimowych

Tydzień II   Muzyka wokół nas

Tydzień III  Nie jesteśmy sami w kosmosie

Tydzień IV  Projekt ,,Mój wymarzony zawód”

Założenia dydaktyczno-wychowawcze STYCZEŃ

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ

WAŻNE WYDARZENIA:

10.01.2020 – Filharmonia Pomysłów pt. „Spiżarnia dźwiękowa”

21.01.2020 – Dzień Babci i Dzień Dziadka – prosimy o odświętny strój dla dzieci

24.01.2020 – Filharmonia Pomysłów pt. „Baju-Bajudźwięki”

24.01.2020 – Balik karnawałowy – prosimy o przebranie dzieci (tematyka dowolna)

27.01-07.02.2020 – Ferie zimowe – PRZEDSZKOLE PEŁNI DYŻUR

 

Tak pracuje grupa „Księżniczek i Rycerzy” w styczniu:

Tydzień I: Zima i zwierzęta

Tydzień II: Babcia i dziadek

Tydzień III: Baśnie, bajki, bajeczki

Ferie zimowe (27.01 – 07.02.2020) Projekt Bezpieczeństwo zimą

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • poznawanie kalendarza, jego roli w określaniu miesięcy i dni tygodnia,
  • poznawanie przedstawicieli ptaków zimujących w Polsce (gile, jemiołuszki, wrony itp.), podawanie ich ptasich cech,
  • utrwalanie nazw zwierząt leśnych,
  • dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie,
  • aktywne uczestniczenie w organizowaniu świąt rodzinnych na terenie przedszkola (dekorowanie sali, przygotowywanie zaproszeń, upominków, itp.).
  • wyznaczanie kierunków od osi własnego ciała,
  • ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej
  • wyodrębnianie w słowach głosek początkowych (w nagłosie)
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
  • ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie,
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych,
  • zrozumienie przez dzieci konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy,
  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i podstawowych form udzielania pierwszej pomocy,
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, tworzenie siatki pytań do pojęcia bezpieczeństwo zimą,
  • poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
  • zapoznanie z zimowymi sportami,
  • dostosowanie ubioru do warunków pogodowych,
  • rozwijanie umiejętności dodawania,
  • odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych miejsc,
  • utrwalanie zasad bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym zimą,

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE  W GRUPIE KSIĘŻNICZKI I RYCERZE 

W  MIESIĄCU GRUDNIU 

WAŻNE WYDARZENIA W GRUPIE

05.12.2019  Powitanie św. Mikołaja na Mosińskim Rynku

06.12.2019  Mikołaj w Przedszkolu    

12.12.2019  Wieczór Adwentowy  z udziałem rodziców w Przedszkolu

16.12.2019  Udział w  XVII Gminnym Przeglądzie Jasełek w Mosinie

18.12.2019  Wigilia oraz wizyta Gwiazdora w Przedszkolu

(prosimy o odświętną odzież dla dziecka)

20.12.2019  Koncert Filharmonii Pomysłów ,,Zakątek Dźwiękowierszy”

TAK PRACUJE GRUPA KSIĘŻNICZKI I RYCERZE  W GRUDNIU

Cele główne:

  • Poznanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • Rozwijanie umiejętności liczenia
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej
  • Rozwijanie umiejętności obrazowania tekstu ruchem
  • Poszerzenie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego
  • Przygotowanie prostych wypieków
  • Zapoznanie z oznakami nowej pory roku
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
  • Dostrzeganie cykliczności dni tygodnia
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Poznawanie nazw sportów zimowych
  • Ukazywanie niebezpieczeństw grożących podczas zabaw na śniegu
  • Zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia
  • Zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim osobom
  • Utrwalanie swojego adresu zamieszkania

Tydzień I: Jak wyglądał świat przed milionami lat   

Tydzień II: Idzie zima ze śniegiem

Tydzień III: Idą święta

Relacja z realizacji Programu przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”
Relacja z realizacji Programu przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”

W ostatnim tygodniu października najstarsza grupa przedszkolaków ,,Księżniczki i Rycerze” realizowała w ramach zajęć dydaktycznych program, który miał za zadanie uświadomić dzieciom jak ważne dla naszego zdrowia jest to czym oddychamy.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – listopad

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD

WAŻNE WYDARZENIA:

08.11.2019 – Przedstawienie o tematyce patriotycznej „Dotyk Niepodległości. Prosimy o galowy strój dzieci.
15.11.2019 – Fotograf w przedszkolu
22.11.2019 – Filharmonia Pomysłów pt. „Zakamarki Sonostworków”
25.11.2019 – Światowy Dzień Pluszowego Misia. Dzieci przynoszą swojego ulubionego misia.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze – październik
Założenia dydaktyczno-wychowawcze – październik

Założenia dydaktyczno- wychowawcze październik 2019

Tak pracuje grupa ,,Księżniczek i Rycerzy” w październiku

Cele główne:

Wprowadzenie pojęć: spółgłoska i samogłoska
Poznanie cech kwadratu, prostokąta
Poznawanie sposobów przygotowywania warzyw i owoców na zimę
Zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych

Wizyta w salonie kosmetycznym
Wizyta w salonie kosmetycznym

A może zostanę kosmetyczką lub stylistą paznokci… Bardzo dziękujemy pani Julii za pokazanie nam tego niezwykle kolorowego zawodu.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze marzec 2019

Tematy, które omawiamy w marcu:

I Zwierzęta z dżungli i sawanny

Niezwykły świat zwierząt
W zoo
Zagadki od żyrafy
Olimpiada Przedszkolaków
Kontynentalne safari

II Zwierzęta naszych pól i lasów

Mieszkańcy lasu
Przegląd Filmów
Na polu
Skrzydlaci mieszkańcy lasu
Ptaki, ssaki, owady- powtórka

III Marcowa pogoda

Witaminy a przedwiośnie
W marcu jak w garncu
Wiosenne porządki
Pożegnanie zimy, powitanie wiosny
Marcowe przepisy

IV Wiosenne przebudzenie

Wiosna w ogrodzie
Szukamy wiosny
Pierwsze kwiaty w ogrodzie
Wycieczka do Szreniawy
Wiosenne symetrie

Temat tygodniowy „Pieniądze” został przeniesiony z lutego na kwiecień z uwagi na zaplanowaną na dnia 4 kwietnia 2019 roku wycieczkę do Banku.

PIOSENKI

,,Pokaż, pokaż marcu, co tam mieszasz w garncu”
E. Stadtmüller

– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,
więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni,
a wiosenka śpi.

– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!

– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Już dokoła pachnie wiosną,
a mnie w garncu kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż,
kwiecień już tuż-tuż.

,,Żartowniś marzec” K. Gownik

1.Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe
a ubrania ma od deszczu prawie całkiem mokre.
Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!
Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci wiośnie.

Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu,
taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap- deszcz.
Ciap, ciap, ciap, ciap- śnieg
Puk, puk, puk, puk- grad,
uuuuu- wiatr!
2. Wiosna wzięła się pod boki, dzieci jest jej szkoda.
Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!
Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek,
przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek!

3.Marzec skoczył hop, pod chmury i mówi do cioci:
Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.
Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci,
Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!